Tuesday 5 July 2011

Imsomnia!

Semenjak dua menjak tiga menjak ni, ( banyak betul menjak ) start cuti semester selama 2 bulan setengah, boleh dikira guna jari kaki je berapa kali gua tido before twelve ( 12 am ), cehhh.. nak jgak ckp twelve! Taktau lah penyakit apa, imsomnia ke, apa ke, mata gua ni memang taknak ngantuk. ( tapi kalau ngantuk pun taknak tidur awal ). Memang gua selalu keluar hang out malam-malam, tapi kalau tak keluar malam pon, gua still tido lepas subuh, sama je.

Mama gua selalu membebel, "kau ni malam jaga, siang tido, dah terbalik dah, nak suruh beli barang dapur pon dah susah!" Tapi macam biasa lah jawapan, "cuti lah maa, nanti masuk belajar bertukar lah waktu tido nih, hahaha. Barang dapur suruh lah adik beli." Padahal adik gua pon kuat membuta jgak!

Bukan mama gua je, orang lain pon sama jgak, "kau ni buat apa malam-malam tak tido, giler ke?"
Rilex la, siang gua tido lah, malam gua berjaga sebab nak jaga kawasan kejiranan, maklumlah, sekarang banyak kes pecah rumah kat kawasan gua ni. ( merujuk kepada tempat tinggal gua, Bandar Tasik Puteri ). Sampai hari-hari polis buat roadblock sebab nak kawal kes pecah rumah. ( seminggu je, pastu polis semua lesap )

Lagi 2 hari je lagi, bak kata omputih, 2 days remaining. Pastu gua dah masuk belajar, bertukar lah balik waktu tido gua.Peace!

Waktu mengarang : 4.39am ( masih tidak tido lagi :) )

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...